Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע שבשו"ע כתב לבצוע את הפת וכתב שם שיחתוך קצת לפני הברכה [באופן שהחלק הגדול עולה עמו, שאז נחשב ככיכר שלם] וזאת כדי לחסוך בזמן ההפסק בין ברכת המוציא לאכילה. ומוכח שאין לנגוס מיד בפת אחרי שברך, שאם היה מותר, היה עדיף לעשות כן, שאז אין הפסק כלל. ונראה הטעם שאין זה דרך ארץ לנגוס ישירות בכיכר גדולה כדרך שהיו רגילים לאפות בימיהם. ושאלתי היא, מה יהיה הדין בימינו בפיתה או סנדוויץ שאינם כיכר גדולה, וממילא אין חסרון של דרך ארץ לנגוס בהם ישירות, האם נאמר שאה"נ מותר לנגוס בהם מיד אחרי הברכה, ולא צריך דווקא בציעה [ואדרבה אולי עדיף לעשות כן שאין הפסק כלל?]

הרב אדיר כהן

גם פיתה זה ככר גדולה. ובספר אור לציון חלק ד' (פרק מ"ו אות ז') כתב, דבסנדוויץ או פיתה, שהדרך בכך, לא נראה כרעבתן ומותר. ע"ש. ומסתברים דבריו. והרוצה להחמיר תבא עליו ברכה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן