Menu
שאל את הרב
print
אא

בעלון פרשת וירא הערה 10 נכתב כך הראו לי דבר מפליא. בקצות החושן (שכל הישיבות לומדים בו), כתוב (בחושן משפט סי‘ כ“ח סק“ז) שמי שאוכל חֶלב חייב מיתת בית דין. ואין דבר כזה בעולם, מי שאוכל חלב חייב כרת ולא מיתת בית דין, לא סקילה ולא שריפה ולא שום דבר. טעה בזה, אין מה לעשות. לאחר שראיתי את הדברים פתחתי במקום הנ"ל ולא מצאתי אך בס"ק א' מצאתי שכתב וז"ל. ובזה ניחא ליישב מה דקשיא לן בהא דתנן בכריתות (יג, ב) יש אוכל אכילה אחת וחייב עליה ד' חטאות ואשם אחד, האוכל חלב מהמוקדשין וכו', ר' מאיר אומר אף אם היתה שבת והוציאו בפיו, אמרו לו אינו מן השם. וקשיא לן מאי הוסיף ר' מאיר שבת וכו' וא"כ אם היתה שבת דהוא חייבי מיתות ב"ד ודאי פוטר מתשלומין, דאפילו ר' מאיר לוקה ומשלם אית ליה מת ומשלם לית ליה כדאיתא בכתובות פרק אלו נערות (לג, ב) וכו' עיי"ש. [קיצרתי מחמת חוסר מקום] ובכן מדובר על אוכל חלב שהוציאו בפיו בשבת מרשות לרשות על זה אמר שחייב מיתת ב"ד לענין קלבד"מ. אבל לא על איסור אכילת חלב וא"כ שגגה יצאה מפי השליט שאמר על בעל קצוה"ח שטעה בדבר המפורש בתורה.

הרב אדיר כהן

הדברים נמצאים בקצה"ח שם ס"ק ח' (ולא ז' כנדפס), וזה לשונו: דאפשר כסבור שחלבאין בו מיתת ב"ד. ע"כ. ושפיר קא תמה עליה מרן רה"י. ופשוט.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן