מקור למלה “עכשיו”
בספר אוצר השרשים הכללי בשורש עכשיו, כתב שהוא מושאל מלשון הפסוק “חמת עכשוב” שהוא סוג נחש והוא מהיר ומיידי.
רבנו בחיי בפרשת נח עה"פ (ז כב) "כל אשר נשמת רוח חיים באפיו", כותב על תיבת "כל" בזה"ל: "ויש התעוררות גדול בטעמו, כי הוא בפזר גדול אחד, ואין זולתו במקרא", האם הכוונה על קרני פרה או על פזר שלנו? ולמה כתב שאינו נמצא במקרא, הא איכא טובא?
נ"ל כוונתו לפזר גדול, אלא שבדרך כלל במלת "ר"ל" אין טעם גדול אלא מקף.