Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרב : מה שכתבו הפוסקים שמאז חתימת התלמוד אין לנו לגזור גזרות מדעתנו. מדוע שלא נאמר שכל זה דוקא במציאות השייכת לזמנם ונשארה עד היום כגון מה שכתב הבא''ח בסוף סעיף א' של פרשת ויחי שנה ב', אבל במציאות שהתחדשה בזמננו כגון שעון יד, אפשר שחכמי הדור יגזרו גזרות מדעתם?

הרב רזיאל כהן

החילוק בן זמן התלמוד לזממנו הוא (בעיקר) מפני שעל התלמוד הסכימו כל חכמי הדור, ולכן היו מוסמכים לגזור גזרות ולתקן תקנות (עיין להרמב"ם בהקדמתו ליד החזקה).

ולצערינו זה עדיין חסר בדורינו, אלא שלדעת מרן רה"י שבדברים שהמכשול מצוי בהםרשאי הרב להחמיר מדעתו אף שלא בהסכמ כל חכמי הדור. ואכמ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן