טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
לכבוד הרב המשיב שליט"א, שלום. בס' מנוחת אהבה ח"ג פט"ז הערה כ"ט והערה ל' כתב שמצד הדין היה אפשר להקל לקרוע נייר לצורך קינוח בלא שום שינוי, אבל כיון שהמון העם חושבים את זה לקריעה גמורה אין להקל אפילו בדיעבד אלא בשינוי. ע"ש. שאלתי היא, אם הדבר מותר מעיקר הדין וכל החשש משום דעת ההמון, א"כ למה יהיה אסור לאדם היודע את ההלכה כשעושה כן בינו לבין עצמו ואין אדם אחר רואה (כמובן), בקיצור למה צריך להתחשב ב"דעת ההמון" בדבר שעושה בסתר. תודה רבה
אי אפשר לדעת לאן זה יתפתח. וזכורני שתלמיד אחד פרסם בשמו שמעיקר הדין מותר נייר טואלט – והרב זצ"ל הקפיד עליו בזה מאד.