מסאג’ בבית כנסת
לא מצאתי מפורש, אך מסתבר לאסור כמו שאסרו להתנאות בהם. ומכל מקום אפשר להקל בדוחק לתלמידי חכמים, על דרך שהתירו באכילה ושתיה (ש”ע סי’ קנ”א ס”א).
בס"ד האם עדיף 'לתרום' ספרי לימוד לביהכנ"ס/ לביהמ"ד או שעדיף 'להשאיל' דווקא? ומה הטעם? יישר כח לכב' הרב.
מקובל שהשאלת ספרים עדיפה, מפני שאז הזכות עומדת לבעליהם בכל שימוש, וכלשון הגמ' (כתובות נ' ע"א): וצדקתו עומדת לעד – זה הכותב ספרים ומשאילם לאחרים. וע"ע בשו"ת משנה הלכות ח"ו סי' קפ"ד.