בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
א. כתב הבן איש חי בראשית ש"ש אות ב' "..הנשים שאין דרכם לאכול על השלחן עם האנשים אע"פ שאין שם אורחין זרים.." רציתי לדעת מה הכוונה בכך, האם גם אם היו יושבים משפחה מצומצמת היינו אב ואם וילדיהם היו מתפצלים או רק במידה ומגיעים כלות דודות וכו'? ב. בית כנסת שלא הגיע הבעל קורא ומיד בעת הקריאה סימנו למישהו שיעלה לקרוא והוא לא הכין הטעמים כלל וכלל אבל כעיקרון יכול להיות שידע לקרוא המילים ללא טעויות ואין שום אדם חוץ ממנו שיקרא, האם צריך לסרב לעלות לקרוא כמעשה דרבי עקיבא יתרו רבה טו? או שאפשר לומר שבמעשה דר"ע היה מישהו אחר שהכין הקריאה?
א. נראה שהכוונה שצמיד היו רגילות לשבת במקום אחר
ב. ברור שעדיף הרע במיעוטו