Menu
שאל את הרב
print
אא

הרב כתב בשם רה"י שלא להחליף את פסוקי הנביא והמשניות שהחק לישראל במשהו אחר, ולא זכיתי להבין הטעם אם פסוקי התנ"ך ובעיקר הנביא מכוונים רק כנגד המספר של מילוי שם הוי"ה אז אם בוחר פסוקים אחרים מה יש בכך? וכן במשניות עם קורא את ששת הסדרים בששת הימים לפי הסדר כלומר שביום ראשון מסדר זרעים וביום שני מסדר מועד וכו' אם רוצה בשנה אחרת להמשיך מהיכן שהפסיק מה יש בכך?? ואמנם ייתכן שיש בזה עוד הרבה דברים שנעלמים מאיתנו... רק אשמח אם אפשר מקור ופירוט בעיקר בטעם הדבר

הרב רזיאל כהן

לפי מה שהבנתי מכבר עיקר כוונת מרן רה"י שא"צ לנו "להתחסד" להחליף את פסוקי הנביא לפסוקי ההפטרה של הספרדים, אבל מי שרוצה לעצמו לקרוא פסוקים אחרים אין בכך כלום (וכעת תשובות מרן רה"י שליט"א אינה תחת ידי) 

שאלת המשך:

אכן ההגיון והסברא אומרים כך השאלה האם ברמה שאפשר להסתמך על כך לכתחילה או שלא?? וצירפתי התשובה שענה ר' יהונתן מאזוז בשם רה"י לשואל שרצה לשנות המשניות: פעם נשאל על כך מרן ראש הישיבה שליט"א והשיב שאין לשנות כלל ועיקר. [וכמדומה אמר כן אפילו על פסוקי הנביא שהם לפי נוסח אשכנז ואטליה שלא ישנה לקרוא פסוקי הפטרת נוסח הספרדים. המערכת]. ומהלשון כלל ועיקר וכן מהערת המערכת נשמע שיש קפידא בזה??

הרב רזיאל כהן

מן הדברים נראה שגם לפני הרב הונתן מאזוז לא הונחה תשובתו של רה"י בעת שכתב את דבריו. ואם נזכה לאורה – נוכל לדייק בדבריו ולדעת מה כוונתו באמת.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן