Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לרבנים שליט''א כך הבנתי את דעת הרב מאזוז שליט''א בענין תכלת. ארגמון קהה קוצים, מאגודת פתיל תכלת (של הרב טבגר) חוט רמב''ם [חצי חוט. אחד מתוך 8 אחר כפילה] (לכאורה צריך 'ארוך' כי הוא קושר את כל הכריכות חוץ מראשונה ואחרונה בתכלת] , 5 קשרים, 7 8 11 13, כורך ראשונה [מהחוליה הראשונה בת ה7] ואחרונה [מהחוליה האחרונה בת ה13] בלבן [אף לא באותו חוט לבן] , חוץ מראשונה ואחרונה – כל השאר תכלת, 13 חוליות שכל אחת בת 3 כריכות, רווח בן החוליות, הקשרים הם חלק מהחוליה כך שמצטרף סוף החוליה לתחילת החוליה הבאה (יש 39 כריכות. כל 3 כריכות מהוות חוליה. א''כ יוצא 13 חוליות. רווח בין החוליות באופן הזה: אחרי שני הקשרים הראשוניים לכרוך ג' ג' א', שני קשרים, ב' ג' ג', שני קשרים, ג' ג' ג' ב', שני קשרים, א' ג' ג' ג' ג', שני קשרים). אם הבנתי נכון זה כקשירה בקישור הזה בשם הבן איש חי: https://tekhelet.com/img/StringShittotHeb.jpg האם הבנתי נכון?

ב. אזכרה אחד עשר חודש בתוך ל לרגל - האם נוהגים לעשות? לא ראיתי שכתוב שלא אך מאידך בהערות חזוע אבלות א,רצו אוסר תודה רבה.

הרב אדיר כהן

1) נכון.

2) נוהגים לעשות אזכרות אף בשבת. ובחזון עובדיה לעולם לא אסר רק אסר הספד (עיין שפ בחלק א' עמ' רצ"ג), ולמעשה התיר הספד היכן שרוב ההספדדברי שבח המדות הטובות של הנפטר שממנו יראו וכן יעשו (עיין שם עמ' רצ"א בהערה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן