Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שוב"ר מתכננים אי"ה לעשות ספרייה שתכלול את כל ספרי חו"ר תוניסיה נ"ע. שתהיה באיזה בית המדרש בצרפת. כמו"כ ספרייה דיגיטלית. אין לנו עדיין מקום לעצמנו, ולכן הציע שותפי שבצרפת עו"ד שלמה נטף הי"ו, לאחסן את הספרים בספריית אליאנס (כי"ח) בפריז שתשמש לציבור עד שנשיג מקום לעצמנו. הוא רואה בזה ד' תועליות: א) הספרים (ובפרט הישנים שבהם) יהיו מתוחזקים בצורה מקצועית ביותר. ב) הספרייה תתפרסם באתר של האליאנס וזה יביא לנו פרסום תורמים וגם יגרום שמי שמחזיק כת"י של חכם יפנה אלינו. ג) הספרים ישמשו לזיכוי הרבים, היינו כל מי שמגיע לספרייה ומחפש ספרי חו"ר תוניסיה, מהן חוקרים אקדמאיים ומהם רבנים ות"ח ועוד. ד) הצוות של הספרנים יעשו עבודה קטלוג מקצועית לתועלת כולם. וכשנשיג מקום קבוע בע"ה הספרים יועברו לשם. לבי מהסס לעשות זאת. מה דעת הרב?

הרב אדיר כהן

צריך לדעת שבגלל חברת האליאנס, כעת בעוה"ר רבים מיוצאי תוניסיה לא רק שאינם "חכמי ורבני" תוניסיה, אלא הם מחללי שבת בפרהסיא בעוה"ר. והנותנים להם לשמור את התורה, הרי זה כנותן לחתולה לשמור על החלב.

אם באמת אין שום מקום אחר גם אחר מאמצים, יש לחשוב על כך אם הם רק בתור שומרים בעלמא, ללא שום שליטה, אך מלכתחילה שומר נפשו ירחק מהם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן