Menu
שאל את הרב
print
אא

בעיר בה אני מתגורר לא מצאתי אף "בעל קורא" שמדקדק כראוי, ופשוט לי שלא יוצאים י"ח בקריאה שלהם כי משנים את משמעות המילים וכו'. לשאלתי: אני יודע בעצמי שאני מדקדק כמעט עד תכלית הדקדוק, וביקשו ממני שנים לשמש כ"בעל קורא", ואני נמנע מזה מאחר שיש לי זכרון חלש. אני מכין קריאת תורה של ימי ב' וה' בהשקעה של יותר משעה וחצי, וזאת רק בכדי לזכור את הטעמים (שלא נדבר על דגשים חזקים וחלשים, וכ"ש קריאה בשבתות). קשה לי להאמין שיש טיפ פלא לדבר, אבל בכל זאת אנסה את מזלי בשאלתי אם יש לכם עצות לזכירה?

הרב אדיר כהן

יש הרבה עצות לחדד הזכרון, כגון ללמוד בספר קבוע עם אותה צורת הדף, ועוד. אבל גם לבנתיים, אם אכן נכון הדבר שאין עוד מי שיקרא כראוי מלבדו, כדאי שיקרא, וישתדל להכין מה שיותר נצרך, דהיינו הדקדוק יותר חשוב מהנגינה, יותר חשוב שההפסק יהיה נכון מאשר הסלסול של הטעם שיהיה נכון. ואם במקום טעם מפסיק אחד (כגון רביע) עשה טעם מפסיק אחר (כגון גריש), לא כ"כ נורא. העיקר שיהיה הניקוד נכון. וכן ההפסקים. וכן ישתדל מה שיוכל בטעמים. וליתר שאת ישב לידו אחר שיסמן לו בידו את הטעמים, ואחר שכבר הכיןורק מסופק לעיתים, יהיה לו הסימנים לתזכורת, ולאט לאט יוסיף עוד פסוקים שאותם לא צריך כלל סימון, עד שיגיע לפרשה שלמה ללא צורך בסימון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן