Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד מעלת הרבנים נר"ו תודה לה' יתברך שאני זוכה לעסוק בתורה הקדושה כפי דרכי העיון שהנחיל מרן ראש הישיבה נר''ו ושאלתי היא שתוך כדי הלימוד אני כותב בגיליון המסכת או במחברת נפרדת ביאורים, רצוני לומר ההבנה של השורה הזאת או המילה הזאת וכו' ואף פעם לא מלאני לבי לקרוא להם "חידושים" כי לעניות דעתי נראה שאלו הבנות המתבקשות אחר העיון רק שאני כותבם למזכרת, ולפני איזה זמן הגיע לידי ספר ושם ראיתי בשם רבנו החזון איש זצ"ל שכל דבר המתגלה לאדם אחר העמקה נקרא חידוש. ולא זכיתי להבין דבריו במה מדבר, כי יש דברים שמתגלים אחר העמקה והם מוכרחים להבנת הסוגיא שבלעדיהם אי אפשר לומר שהסוגיא מובנת, ויש דברים שהם מתגלים אחר התעמקות מרובה. לכן רצוני לשאול מה ההגדרה מדויקת למה נקרא חידוש ומה רק ביאור מוכרח בתלמוד?

הרב אדיר כהן

כל דבר שאינו מובן רק אחר העיון והעמקה, הרי זה בגדר חידוש, בפרט בדור ירוד זה, דתבר גזיזי ומאי דפשיטא ליה לראשונים ברגע כמימרא לנו הוא אחר העיון והעמקה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן