Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לרב, פיצה האט (העבה) הינה פיצה שונה משאר הפיצריות. שמעתי שהבצק שלה הוא רגיל, אך אופים אותה בתנור בתוך תבנית עם שמן, טיפה עמוק. לכן היא יוצאת מאוד שומנית (אפילו באריזה של הפיצה שמים קרטון נוסף בתחתית, על מנת שהאריזה לא תרטב מהשמן ואעפ"כ השמן עובר). שמעתי שיש מחלוקת בין ספרדים לאשכנזים ותימנים, מה מברכים על פיצה האט. מכיוון שמדובר בפיצה לא רגילה, ממליץ לרב להזמין פיצה האט עבה ללא תוספות, בכדי לתת תשובה מדוייקת מה מברכים? (תימנים, אשכנזים וספרדים).

הרב רזיאל כהן

פיצה האט אינה דומה לנהמא דהנדקא, דנהמא דהנדקא נעשה בשפוד, ומושחים אותו בשמן כל הזמן האפיה, וגם היא ערוכה בצורת פת נאה (ע' בהערות איש מצליח ובמשנ"ב סי' קס"ח סט"ז). ומ"מ יש בה ספק מחמת שנותנים עליה הרבה שמן, לא רק בשביל למנוע הדבקה, ומאידך אינה צפה בשמן כ"כ. אחד החברים הי"ו הזמין פיצה האט, ונוכח שטעמה וצורתה כפיצה רגילה, אלא שהרבה שמן טופח עליה. ובצירוף סברת ר"ת המובאת בש"ע (שם סעיף י"ג) נראה שהמברכים עליה המוציא י"ל ע"מ לסמוך. ועדיף לאכלה בתוך סעודה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן