Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום רב לכת"ר שאלתי היא לגבי כיוון התפילה בכותל המערבי אם אנחנו ידועים שהכותל היינו כותל דרום כלומר מדרומו של בית המקדש (מקודש הקודשים) אזי מדוע שמתפללים בכיוון ממש מול הכותל הרי צריך לכיוון בית המקדש כלומר לא ישר מול הכותל אלא לכוון קצת לצד שמאלו אזי מדוע לא עושים כך או מורים כך לרבים? והאם זה בגלל שאומרים שהשכינה לא זזה מהכותל המערבי אזי מתפללים לכיוונו ולא למקום המקדש? שנית פרסמו שעו שיפוצים בכותל חיזקו אותו זה הרי לא אמור שום דבר לפגוע בכותל המקורי אזי האם בגלל שכותל הנראה היום אינו הכותל המקורי אלא האבנים שמתחתיו ומה שאנחנו רואים זה תוספת מאוחרת האם שנבנתה עלו גביו האם זה נכון?

הרב אדיר כהן

האבנים העליונות שהם בהרבה יותר קטנות מאבני הכותל אינם מקוריות ורוב אבני הכותל מקוריות ובעיקר הצידוד כלפי צד שמאל כן כתב הגר"ש דבליצקי בקונטרס משוש לכל הארץ ויש שכתבו ליישב מנהג העולם כיון שאין ברור מקום קודש הקודשים (עיין בקונטרס שריד בית מקדשנו עמ' כ')

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן