Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע שהאשכנזים לא אומרים קדיש אחרי קריאה בספר שני [למשל בשבת זכור], לעומת הספרדים שנוהגים לאומרו כדי לציין שנגמרה הקריאה. ושאלתי היא האם ניתן להסיק מזה, שמה שכתב המשנ"ב בשם הפמ"ג שאם שכחו לומר קדיש אחרי העולה השביעי, ונזכרו רק לאחר קריאת המפטיר, שידחו את הקדיש לאחר ההפטרה, שזה רק לשיטתם, שכל הקדיש בא להראות שהמפטיר שבא אח"כ אינו ממנין העולים, וכאן זה לא שייך שכבר עלה המפטיר, אך לספרדים שמציינים שנגמרה הקריאה, צריך לומר קדיש מיד בסוף הקריאה, ולא לדחותו עד אחרי ההפטרה. מה דעת כבודו?

הרב רזיאל כהן

הנה עיקר מה שקבע שמנהג הספרדים לומר קדיש אחר הספר השני- אינו מנהג פשוט אצל כל הספרדים, ומנהג תונס שלא להפסיק בקדיש בין המפטיר בספר שני ובין ההפטרה, ואומרים הקדיש רק אחר הפטרה וכיו"ב מנהג אלג'יר ועיין מ"ש בזה מרן ראש הישיבה שליט"א בירחון אור תורה שנה ח' (בימן קי"ז) ושנה י"ח (סימן קכ"ב אות ד') 

וגם למנהג רוב הספרדים שאומרים קדיש אחר ספר שני, הנה בנדון שלנו שמדובר על שבת רגילה עם ס"ת אחד יש לחוש שע"י הקדיש שאומרים בין המפטיר להפטרה יבואו לסבור שהמפטיר א"צ לקרוא בתורה תחילה וכמ"ש בשו"ת תפל"מ ח"ב (סימן י"ח אות ג') עפ"ד הריב"ש (סימן קי"ב) שנפסק (סימן ס"ה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן