בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
רציתי לדעת מה דעת מרן רה"י לגבי כהן שהולך לקברי צדיקים ואף שאמרו לו שזה לא טוב הוא ממשיך ללכת האם הוא יכול להיות עד בחתונה? או כהן לפדיון הבן ? האם מעלים אותו לתורה ככהן? כלומר האם נשמר מעמדו ככהן כל עוד הוא ממשיך בדרכו או שהוא פסול לכמה עניינים?
לדעת מרן ראש הישיבה שליט"א אין לכהן להכנס אף לקברי צדיקים, אבל בנדון זה שסומך הוא על המתירים אף שיש ללמדו שהדין שאסור לעשות כן, קשה לפוסלו בדיעבד
מאת: פלוני | תאריך: כ׳ בתמוז ה׳תש״פ – יולי 12, 2020
בס"ד שלום כת"ר לא הבנתי את כוונת הרב האם כהן כזה לכתחילה הוא פסול אך עם עשה פדיון הבן או ברכת כוהנים בדיעבד זה בסדר ? או שאף לכתחילה אפשר ללתת לו לעשות פדיון הבן בהסתמכות על המתירים?
אם עושה על פי דעת רבותיו שמתירים, אפשר לקחתו אף לכתחילה. ואם רבותיו לא מתירים, כדאי שלא לקחתו לפדיון לכתחילה.