שאל את הרב
print
אא

שמעתי כמה פעמים ממורנו ראש הישיבה שליט"א שמסביר ברש"י, שהפסוק "הן אל כביר ולא ימאס," צריך לשים פסיק אחרי המלה "אל" כלומר כביר לא ימאס, היינו רבים לא ימאס, לאפוקי שלא נסביר שכביר הוא כינוי לאל הגדול, וקשה לי הרי בפסוק באיוב [לו, ה] "הן אל כביר ולא ימאס כביר כח לב". ואם כן אפשר לומר שהכביר הראשון מיוחס לאל הכביר, והשני הוא כינוי לרבים. מה דעת כבודו?

הרב חנוך הכהן

מרן שליט"א ביאר דברים אלו על דברי הגמ' בברכות דף ה' ע"א ודברי רש"י שם, ושם נאמרו הדברים דרך דרש. ע"ש. ולא על פשט הפסוק ששם ודאי הכוונה כינוי לא-ל ולא לרבים וכמו שכתבת. וממילא א"צ למה שרצית לפרש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0