Menu
שאל את הרב
print
אא

יש חומר ניקוי לאסלה שהוא גם צובע. אני רוצה לחטא את האסלה בשבת- לשפוך את החומר לאסלה ולהוריד את המים. האם הצביעה הזו נחשבת כמעשה ישיר, או שדנים את הצביעה כפסי"ר. אם זה פסי"ר יש לומר שלא אכפ"ל בצביעה, וזו צביעה שאינה מתקיימת שהרי מוריד את המים מיד, וא"כ פסי"ר דלא ניח"ל בדרבנן, שמותר להרבה פוס'. אלא שאני מסתפק שמא אין זה פסיק רישיה אלא מעשה גמור. ופסי"ר שייך דווקא כעין סבוניות של האסלה שדנו הפוס', שהאדם מוריד את המים, וכתוצאה מזה, הצבע יורד למים . אך באופן ששופך את הצבע מהבקבוק בצורה ישירה למים, אין זה פסי"ר. (טענה כעין זו טען הגרשז"א בענין המנורה של המקרר, שכך מדליקים את המנורה ע"י פתיחת הדלת, וכך מכבים אותה ע"י סגירת הדלת, ולכן אין זה נידון כפסי"ר - שו"ת מנחת שלמה).

הרב אריאל מימון

מדברי הפוסקים שהתירו בסבונייה נראה שזה רק בצירוף הטעם שהוא הסרת המונע וגרמא (ועיין חזו"ע שבת ה' עמ' כ"ח ל"ב) משא"כ בנ"ד ובפרט שבסבונייה עיקר המטרה היא לסלק הצואה מהאסלה וגם כשאין סבונייה פותחים את המים שם, ולכן הוי טפי פסי"ר משא"כ בשאלתך שזה מעשה מיוחד של חיטוי וצביעה וקשה להגדירו כפסי"ר ולכן נראה לאסור בזה .

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן