Menu
שאל את הרב
print
אא

לאחרונה מצאתי שכמה מגדולי האחרונים, הזכירו בספריהם רשימת תאריכים שאין נכון להתחיל בהם בשום דבר, ובין השאר גם לא לשאת בהם אשה, ואחד התאריכים הוא 'ראש חודש סיון'. [ראה בנפש החיים לגר"ח פלאג'י זצ"ל מערכת י' אות כד, ובקונטרס היחיאלי דף עו ע"ב, ועוד]. האם אני רשאי לחזור ולקדש את אשתי ביום אחר שאינו מהימים הנ"ל, כדי שלא יהיה בקידושין שום בעיה? [עיין בשו"ע אבהע"ז (סי' מ סעי' ח): וצריך לחזור ולקדשה מאביה לאחר שתולד כדי שיכניסנה בקדושין שאין בהם דופי, ע"כ]. ואם כן, באיזה אופן אקדשנה, האם צריך לקדשה בעדים, וכתובה חדשה [וז' ברכות עכ"פ בלי שום ומלכות]? (כמו כן אם יש עוד פרטים בצורת הקידושין, נא לפרטם). והאם אחרי הקידושין השניים, הקידושין הראשונים בטלים לגמרי, ואין צורך בכתובה הישנה, או שהם אינם בטלים לגמרי (וא"כ צ"ב מה גדר הקידושין הראשונים כעת, שהרי אם הם אינם בטלים לגמרי, אז עדיין נחשב שנשא אשה בזמן לא טוב, ולא פקעה הקפידא לחלוטין)? והאם בגלל שאני כהן יש לי בעיה כלשהי לחזור ולקדש? [נוסף בזה, אלו שבירכו את השבע ברכות בחופה (הדודים וכו') גימגמו, ולא אמרו את הברכות כהוגן. האם זה משפיע על הזוג?]

הרב אדיר כהן

אין שום בעיה בקידושין. הפוסקיםשכתבו תאריכים לא לקדש בהם זה רק בתור רמז וסימן בעלמ, אחר שהקידושין נעשו, הקידושין תפסו והיא מקודשת קידושין גמורים. ואין מה לחזור ולקדש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן