Menu
שאל את הרב
print
אא

כידוע יש עלי גפן משומרים ועלי גפן הם דבר נורא נגוע, מה שהבנתי ממכון התורה והארץ ואני אכתוב לך את לשון השאלה והתשובה באתר כיפה בשנת 2002 לפני 18 שנה:לאחרונה הופצו ברשתות השיווק עלי גפן ממולאים באורז משומרים (תוצרת תורכיהיוון)בהשגחת רבנות מקומית ובאישור הרה"ר בישול ישראל האים יש בעייה לעיניין חרקים? וזוהי התשובה 1.בעלי גפן הייתה גזרה של ארם צובה לא לאכלם מכיוון שיש בהם זבוב המנהרות, בימינו נעשות בדיקות על ידי הרבנות הראשית מחשש חרקים. במכון התורה והארץ לא התבצעו לאחרונה בדיקות כך שאין לי מידע אחר מלבד בדיקות הרה"ר לישראל.  לעומת זאת במכון כושרות מתייחסים לזה בצורה מאוד חמורה וממליצים לא לקנות בכלל שימורי עלי גפן . ורציתי לדעת אם תוכל לענות לי האם מותר להשתמש בעלי גפן משומרים באיזושהי צורה או שזה ממש גוקים וחרקים בתוך קופסת שימורים , והאם אפשר לסמוך על הרבנות בעניין הזה או שאי אפשר לסמוך על אף כשרות פה ?

הרב אדיר כהן

צריך לשאול את נותני הכשרות אם אכן באמת שמו משגיחים מטעמם שיבדקו גם את עניין החרקים או שהכשרות היא שאין בזה בעיות אחרות כגון שביעית (וערלה לכאורה בלאו הכי לא שייך בעלים עיין בספר ה' ניסי ח"ד ס"ב) וחילולי שבת וכיוצא וכמו שפעמים רבות הכשרות לא כוללת פיקוח על חרקים, ואם אכן יש עדים כשרים שבדקו והדבר נקי מתולעים ניתן לסמוך על זה 

שאלת המשך:

שכחתי להגיד כבוד הרב, שמכון כושרות גם עשו בדיקות ומצאו את רוב השימורים שהם נוגעים ובקושי מצאו נקיים, ממש בקושי, לא לפני הרבה זמן(הבדיקות) כמה שנים או חודשים. האם עדיין אותו הדין או מאחר ששכחתי לציין והוספתי עכשיו הדין השתנה ואסור?

הרב אדיר כהן

מעולם לא כתבתי שמותר אלא לשאול את נתוני הכשרות אם הכשרות כוללת גם פיקוח על ענין החרקים, ואם הכשרות לא כוללת ענין פיקוח על חרקים הרי הם אסורים באכילה עד שהאדם עצמו יצליח לנקותם 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן