Menu
שאל את הרב
print
אא

כבוד הרבנים שליט"א שלום וברכה, שאלה קצת מסובכת. ומצד צנעת הפרט אני מעדיף שלא לשאול מישהו שעלול להכיר את הצדדים. פנה אלי חבר חילוני בשאלה מסובכת: לפני מספר שנים החליטו הוא ובת זוגתו להתחתן. הם סרבו אז בתוקף לעשות זאת ברישום מסודר ברבנות , אך כן רצו ב'טקס' של חתונה יהודית. בחופה היו: קידושין בברכה, נתינת טבעת ואמירת 'הרי את מקודשת' וכו' אך העדים היו שני חברים חילונים.. כך גם רוב הנוכחים שם (היו שם גם כמה חברים כמוני, חובשי כיפה) חלק משבע הברכות נאמרו על ידי נשים.. לא היתה כתובה רישמית מקובלת אלא מין הסכם מאולתר שהם חיברו.. (האם הם בכלל נחשבים נשואים?) בינתיים, למרבה הצער, הם החליטו להפרד, כמובן לא דרך הרבנות. הם פשוט נפרדו. הקשר ביניהם נותק. עברו מס' שנים והאשה נישאה לבן זוג אחר וילדה בן.. השאלה : חברי, הבעל לשעבר, מעוניין כעת להתחתן שוב ב'ה עם בת זוגתו הנוכחית, אך הפעם בקידושין כדת משה וישראל ובצורה מסודרת דרך הרבנות. הוא ביקש את עצתי.. אודה על תשובתך.

הרב אדיר כהן

לא הבנתי אם הכוונה שחוזר הוא לראשונה או לאחרת, אם עתה מתחתן עם אחרת, אין כל מניעה לקחתה [רק צריך לבדוק כשרות הנישואין הראשונים, שהולד שנולד ממנה מאיש אחר לאיהיה ממזר]. ואם הכוונה לחזור לאותה אחת, יש בזה בעיה לקחת אשה נשואה לו שזינתה עם אחר. אך צריך לבדוק כשרות הנישואין הראשונים, שאם העדים פסולים, א"כ יש מקום לומר שהקידושים בטלים, ויכול לקחתה. אבל צריך לבדוק אם ייחדום להיות עדים, וכן אם שאר האנשים שומרי תו"מ שהיו שם ראו את הקידושין עצמם. והכל צריך בירור וחקירה באופן רציני ולא כלאחר יד מפי השמועה. אפשר לדבר בטלפון או להסביר הכל באופן מסודר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן