Menu
שאל את הרב
print
אא

בשו"ת בית נאמן חאו"ח סימן ט' כתב הגאון מרן שליט"א בענין לבישת "אבנט גרטל" בשעת התפילה, שהעולם סומכים על רבנו ירוחם שהובאו בבית יוסף, שמי שהולך בכל יום בלא חגורה אי"צ לחגור לתפילה. וכתב שם, "ואפי' משום הכון ליכא כיון שאין דרך בזמננו ללכת ב"גרטל" גם לפני גדולים, ופוק חזי מאי עמא דבר." לפי זה, לכאורה אין שום טעם ללבוש כובע בשעת התפילה, שהרי כמו כן אין דרך בזמננו ללכת בכובע גם בפני גדולים. בעוד שמצאנו קהלות של יראים ושלמים שאינם מקפידים ב"גרטל" אבל כן מקפידים בכובע. וצ"ב.

הרב מצליח מאזוז

כוונת הרב פשוטה, בני תורה יקפידו להופיע בפני גדולים עם מגבעת, וק"ו שצריך לחבוש מגבעת בפני הבורא בתפילה.

אבל גם בני התורה אין בהם מי שלובש גרטל בעומדו לפני גדולים, וא"כ מעתה אין זה מלבוש כבוד, שצריך ללבוש בתפילה. ועוד אוסיף שחבישת מגבעת טובה לכל אדם בעת התפילה וק"ו לבני תורה וכמבואר בבית יוסף (סימן ח' ס"ב) על דברי הטור "ומכסה ראשו" שכתב מרן ז"ל היינו לומר שאע"פ שראשו מכוסה, דרך הצנועים להטיל סודר או טלית על ראשם, וכדאיתא בשלהי קדושין וכו' לפי שכיסוי זה מכניע לב האדם ומביאו לידי יראת שמים וכו' ע"ש נועם דבריו 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן