תחילה אקדים שכלפי כל אדם אין לתת אימון עיור, וכמו שאמרו חז"ל (כלה רבתי ט') לעולם יהיו כל בני אדם לפניך כליסטים והוי מכבדן כרבן גמליאל, ע"כ וק"ו לאדם שיש סיבה לחשוב בו שמרמה אותך.
לעיקר שאלתך. אצטט מהרמב"ם בהלכות דעות (פ"א ה"ד)הדרך הישרה היא הבינונית שבכל דעה ודעה… כיצד לא יהיה בעל חמה נוח לכעוס ולא כמת שאינו מרגיש, אלא בינוני. לא יכעוס אלא על דבר גדול שראוי לכעוס עליו כדי שלא יעשה כיצו"ב פעם אחרת.
ועוד כתב הרמב"ם (פ"ו) הלכה ה' "כל השונא אחד מישראל בלבו עובר בלא תעשה שנאמר לא תשנא את אחיך בלבבך ואין לוקין על לאו זה לפי שאין בו מעשה ולא הזהירה תורה אלא על שנאה שבלב אבל המכה את חבירו והמחרפו אע"פ שאינו רשאי אינו עובר משום לא תשנא .הלכה ו' כשיחטא איש לאיש לא ישטמנו וישתוק כמו שנאמר ברשעים ולא דבר אבשלום את אמנון מאומה למרע ועד טוב כי שנא אבשלום את אמנון אלא מצוה עליו להודיעו ולומר לו למה עשית לי כך וכך ולמה חטאת לי בדבר פלוני שנאמר הוכח תוכיח את עמיתך ואם חזר ובקש ממנו למחול לו צריך למחול ולא יהא המוחל אכזרי שנאמר ויתפלל אברהם אל האלהים" ע"כ לשונו הזהב ולמדנו מדבריו, שאם אינו מבקש מחליה אינו צריך למחול לו, ויש בדברים הנ"ל תשובה מספקת לשאלתך