Menu
שאל את הרב
print
אא

אני רואה כמה ירדתי רוחנית באופן אישי ורואה מה קורה סביבינו במיוחד מפגעי הטכנולוגיה ולצערי אין לי את אותה יראת שמים לפנים ואותה שמחה במצוות ואותה בהירות בעבודת ד' וכואב לי על זה אבל אני מרגיש יותר ויותר כמו אבן,יבש,דל אני חושב על חכמי טוניס מלפני כמה דורות איך נאים על פניהם הקדושה הטהרה ויראת השמים וכואב לי על כך ואני גם חושש מה יהיה איתנו כי גם עליי עובד היצר חזק בנסיונות של דורינו וחבל כי אני לא מרגיש חזק ובכל מהותי איזו מעלה זו באמת להיות יהודי ואיזה הוד ופאר זה. האם הרב מכיר איזה ספר לימוד כלשהו או ספר סגולי של תורתינו שיכול לעזור לעמוד מול פגעי הזמן שיכול לעורר את נקודות היהדות להשפיע קדושה וכו' כל עצה שהיא?

הרב מצליח מאזוז

ראיתי פעם למרן החיד"א שביאר מה שאמרו רבותינו "בראתי יצה"ר בראותי תורה תבלין" הכוונה על לימוד המוסר, ומאוד כדאי לקחת ספר מוסר לראות אם מושך אותך, תקרא אותו פעמיים ושלש, ואם לא מחזק אותך, תנסה ספר אחר עד שתמצא ספר טוב שמחזק אותך.

וע"ז אמר שלמה בחכמתו "החזק במוסר ואל תרף" (משלי ד' י"ג). בנוסף שמעתי ממור אבי הגאון הרב צמח מאזוז שליט"א לקרוא דף זוהר ביום שמועיל מאוד לטהר את הנשמה והרבה ניסו והועיל מאוד 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן