כיריים בפסח
אין חובה לקחת כירים חדשות, צריך לנקות אותם היטב ואח”כ לעשות להם הגעלה. ומכל מקום טוב שיהיו כירים לפסח.
יש נושא שרק בתוך פסח התוודעתי אליו, והוא כשרות העוגיות פפושדו , אני חשבתי שהסיבה שהרב מרדכי אליהו זצוקל אוסר היא רק בגלל חשש שמא נפלו טיפות מים ואז גילתי שהוא הרבה יותר מסובך בגלל החומרים שמכניסים לשמה וגם גילתי לאחר שקראתי שהרב אברהם יוסף אחראי והוא אומר שהוא מקפיד מאוד גילתי שעבר זמן מאז הראיון איתו , והיום הוא בכלל לא הרב של חולון,מה שעוד יותר נותן לי ספק האם לאכול ואני למרבה הצער לא ידעתי ואכלתי, ואני שואל, מדוע אין אף אחד שמוכן ללכת ולבדוק לעומק את הפרשות החומר הנתון למחלוקת הנל?מדוע חלק אומרים מותר וחלק אומרים חמץ גמור ואני צריך לחץ שח"ו אכלתי חמץ ? צריך תשובה בהירה , זה איסור כרת איך עדיין הרבנות של חולון נותנת הכשר ואוכלים ויש פה חשש עצום? ואומרים שהגרע"י חזר בו מאיפה לדעת נכון לא נכון? אשמח לתשובה בהירה האם עפ ההלכה הפסיקה אמורה להיות להכשיר או לאסור ואם אפשר גם לבאר מה מקור הסוגיה ומה מסקנתך לגביה עם מקורות (כמובן רק אם אפשר בלי להטריח את כבודו ח"ו) ואיך הרבנות של חולון עדיין נותנת הכשר כאילו אין שום פולמוס? והאם עשיתי עבירה שאכלתי את העוגיות?
כמו בכל מחלוקת בהלכה, גם נושא זה נתון במחלוקת ולא הגיעו לעמק השווה, דעת הגר"ע זצ"ל ויבלחט"א הגר"ש עמאר ומרן ראש הישיבה נר"ו להתיר את המצות האלו מעיקר הדין, והיה בזה פולמוס גדול לפני כעשרים שנה, אם רצונך לבדוק את הדברים בשורשן, עיין בספר מצה עשירה של הרב עידו אלבה (שם כמדומני הוא נוטה לצד המחמירים) כל השמועות שהגר"ע חזר בו – שטויות והבלים למעשה יש מקום להחמיר אך אם אכלת וסמכת על דברי הגרע"י זצ"ל לא עשית שם עבירה