Menu
שאל את הרב
print
אא

א. רציתי לשאול האם בדרך כלל, פסיקת מרן רה"י והגר"מ לוי היא כפסיקת הבא"ח או כפסיקת הגר"ע יוסף? ודאי שכל מקרה לגופו, אך ע"פ רוב, ביחס לפסיקה ע"פ הקבלה, האם להחמיר יד"ח יותר פוסקים וכיוצ"ב. ב. עוד אשאל, על דרך הפסיקה של רה"י והגר"מ לוי, מה כוחו של מנהג? לפעמים כתוב (למשל, ראיתי בעניין הרכנת הראש בברכו וכיוצ"ב) להניח לנוהגים כן, כי יש להם על מה שיסמוכו. משמע שכדאי לבטל המנהג אם הוא לא טוב ע"פ הפוסקים. וכן מנהג האיש מצליח שלא לכרוע למרות שהמנהג בתוניס היה שכן לכרוע. אז א"כ כח המנהג חלש אע"פ שאפשר ליישב אותו בדיעבד ויש לו מקור בפוסקים. האם נכון לומר כך?

הרב רזיאל כהן

באופן כללי נוקט מרן ראש הישיבה שליט"א שביל הזהב, אינו ממהר לשנות מפסקי רבותינו הקדמונים, ובכללם הבא"ח ומאידך לגבי קבלת הוראות מרן וכל הנלוה תופס את דרכו של הגר"ע זצ"ל שהוא גם דרכם של ר' כלפון ועוד .

לגבי המנהגים, יש מאמר ארוך של מרן רה"י בהקדמה לספר ברית כהונה, באיזה מנהגים ראוי להמשיך ובאיזה מנהגים אסור או לא כדאי ע"ש 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן