בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
בקשר לקריאת התורה פרשת ויקהל בשני וחמישי למה לוי קורה עד פסוק י' כולל, ואז יוצא שישראל עולה לפסקה שהיא רק רשימה של כלים ללא שום פועל? לא עדיף שישראל יתחיל מפסוק י' שמכיל הציווי לעשות את הכלים?
מחלק העליות בדר"כ לא הקפיד שלא לעצור באמצע משפט, ואכפת לו רק מהכללים המובאים בהלכה. ולכן בכמה מקומות כשמצא סיומת נאה, עצר שם. אע"פ שזה ממש באמצע. ולכן כאן היה נראה לו שיותר טוב להפסיק "את כל אשר צוה ה' ". וכבר העירו על החלוקות האלו בכמה מקומות