Menu
שאל את הרב
print
אא

השותה פחית שתיה האם אח"כ מותר לו למלאות את זה שוב ולשתות מזה או שזה טעון טבילה

הרב רזיאל כהן

גם השתייה מן הפחית הוא בעייתית והנוהגים להקל סומכים על כמה סברות (שימוש חד פעמי, שהפתיחה עושה אותה כלי ע"י ישראל, כלי אלומיניום) ועכ"ז שמעתי ממו"ר הגר"מ לוי זצ"ל שיש להתכוון בשעת הקניה שלא לרכוש את הפחית עצמה אלא רק את תכולתה. (וזה לא יעיל כ"כ למקרה שקנההפחית מיהודי ואכמ"ל) ולכן מה שרוצה השואל שלנו להוסיף להשתמש בפחית פעם נוספת – לא כדאי (אם כי מן הדין לענ"ד ייתכן שיש מקום לסמוך על הסברות שכתבנו במוסגר)

שאלת המשך:

שלום וברכה שאלתי את הרב שליט"א בענין השותה פחית שתיה האם אח"כ מותר לו למלאות את זה שוב ולשתות מזה או שזה טעון טבילה. ומו"ר הרב שליט"א השיב שגם השתייה מן הפחית הוא בעייתית ואודה לרב אם יאות להשיבני מה הבעיה בזה ומה החילוק בין זה לבקבוק יין מזכוכית שגם זה נעשה ע"י נכרי ומ"מ לא אומרים שיש בעיה לשתות מזה אא"כ שבאמת יש בעיה גם בזה וכן יש כאלו בקבוקי זכוכית קטנים של משקאות קלות או מי סודה וכדו' ואם כן אפשר שגם בזה יהיה בעיה זו. ומה מועיל אם מכוון בשעת הקניה שלא לרכוש את הפחית עצמה אלא רק את תכולתה. (האם יש בעיה שיש לאדם כלי שלא נטבל ומה מועיל שאינו מכוון לקנות את הפחית והרי המשקה מונח בתוכו ואסור לשתות מכלי שלא נטבל אא"כ הבעיה היא לא שזה כלי שלא נטבל) ואם אכן מותר בפעם הראשונה למה לא כדאי להשתמש בפחית פעם נוספת (אא"כ שהבעיה היא שהכלי לא נטבל והתירו רק בפעם הראשונה ולא לשימוש חוזר) בתודה ובברכה בכבוד ובהערכה

הרב רזיאל כהן

אכן הבעיות הקיימות בפחית שייכות במשנה תוקף גם בשימוש חוזר בבקבוקי זכוכית תוצרת חו"ל. אלא שלגבי השימוש הראשון שהוא בשב ואל תעשה – נהגו להקל. במדה ויתכוין בשעת הקניה שלא לרכוש אלא את תכולת הפחית, נמצא שהפחית עצמה עדיין שיכת למוכר הגוי, ופטורה מטבילה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן