Menu
שאל את הרב
print
אא

האם רבי יצחק אלמליח שנפטר ב- ב' אדר בשנת תרע"א לפי הלוח של הישיבה היינו אחיו של הדיין רבי ישועה אלמליח מחבר הספר תנובות שדי עם רבי דוד כטורזא (הרב הראשי לתוניסיה)? והאם יש לישיבה תמונה של הרב יצחק אלמליח ? שנית, בשו"ת חזון עובדיה חלק אבלות רשום שהתאריך העיקרי לעשות בו אזכרה במקרה של שנה מעוברת דווקא ב13 חודש ולא ה12 בניגוד מה שכתוב בילקוט יוסף ועוד בשם מרן הרב עובדיה , האם מרן הרב עובדיה חזר בו? כי שנאמר לי שחזון עובדיה היא משנתו האחרונה וכן מה דעת מרן רה"י הישיבה בזה?

הרב אדיר כהן

1) ר' יצחק אלמאליח הוא אחיו של ר' ישועה אלמאליח, ונפטר בימי בחרותיו בן י"ז שנה, כפי שכתב אחיו ר' ישועה בהקדמת ספרו ויזרע יצחק הכולל חידושי אחיו הנז'. ומעולם לא ראינו תמונתו, ולאידוע לנו שיש לו תמונה.

2) מרן הרב עובדיה בשו"ת יביע אומר חלק ט' (חאו"ח סי' ק') וחלק י' (חוא"ח סוף סי' נ"ה) ובתשובתו בילקוט יוסף (עמ' תרכ"ד) ס"ל שאזכרת הי"ב עיקר. וכן נהג למעשה (כמובא בילקו"י עמ' תע"ז). אך בחזו"ע ח"ב (עמ' רל"א) כתב שי"ג עיקר. ונראה שהיא משנה אחרונה, אף שלא כל כך מבין למה חזר בו, וכבר דברו בזה כמה מחכמי דורנו, ובמקום אחר הארכנו בזה.

דעת מרן רה"י שאזכרת הי"ב עיקר, ואזכרת הי"ג היא רק לחומרא (עיין בספר מקור נאמן ח"א סי' תשס"א). ובדרשה בעל פה אמר שלכל צד יש לו על מי שיסמוך (עיין בספר השיעור, שיעור ראשון). אך דעתו נוטה יותר כמו שכתב בספרו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן