שאל את הרב
print
אא

ביורה דעה של"א סעיף י"ח ובש"ך שם. מקורה במשנה חלה פ"ג מ"ט ובברטנורא שם שכתב בדיבור המתחיל ומעשר שני - ועוד אי לא מפריש מעשר על הכל הרי כל מה שמעשר יש בהן חולין לפי חשבון ונמצא מפריש מן הפטור על החיוב. ולא הבנתי מדוע? הרי גם אם מפריש על הכל יתכן ומפריש מן הפטור על החיוב שכן אינו מפריש מכל פרי ופרי.

הרב יעקב מור

התשובה תלויה בפירוש ר"ש והרמב"ם שם שלפי פירוש ר"ש מיירי בתערובת לח ולכן כאשר מפריש על הכל בודאי מפריש מן החיוב על החיוב ובזה מיושבת השאלה, אולם לפירוש הרמב"ם דמיירי ביבש השאלה במקומה עומדת (ושיטת הרמב"ם ושיטות נוספות כאן עמומות ועדיין אין בזה הכרעה ברורה ועוד חזון למועד

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0