Menu
שאל את הרב
print
אא

בעלון האחרון במדור אשכול הכופר כתבתם "בזמן שהותו של רבנו בתונס, ביקר פעם בבית תלמידו הגאון רבי מצליח מאזוז זצ"ל, ושקע עמו בלימוד כהרגלו. והנה קרה מקרה משעשע הממחיש את התמדתו ושקיעותו המבהילה של רבנו: תוך כדי העיון המעמיק בגמרא, הגיש אביו של רבי מצליח, הצדיק רבי רפאל מאזוז זצ"ל, צלחת עם ענבים שחורים ומתוקים. ברם, מעייניו של רבנו היו נתונים לסוגיא שלפניו ולא לענבים שבצלחת. נטל איפוא בידו ענב אחד בלא להסיט עיניו מן הגמרא, ובחושבו כי זית בידו, טבלו בצלוחית המלח שעמדה בסמוך, בירך ו...הגישו אל פיו. המפליא הוא שגם לאחר שאכל, לא חש כלל בערבוב המוזר שבין טעמם המתוק של הענבים לטעמו של המלח. הצלחת התרוקנה לאיטה כשכל ענב מוטבל במלח,וכו'" . ותמוה שלא זכרו שהיא גמרא מפורשת שאוכלים ענבים במלח ואדרבה זה נהיה יותר טעים והיא במסכת בבא מציעא דף פז עמוד ב' "ענבים - ולא ענבים ודבר אחר." ופירש"י שם "לטבול ענבים במלח למתקן, שיאכל הרבה" ויוצא שאדרבה מתוך הגמרא ידע שאפשר לאכול ענבים במלח

רבני בית ההוראה

כיונת להערתו של מרן ראש הישיבה נר"ו (כמדומני בספר מגדולי ישראל) שהעיר מגמרא זו.

ומ"מ המוחש לא יוכחש, שאין כיום (עכ"פ) מי שאוכל ענבים במלח, והרב ז"ל ע"ה התנצל בעצמו שלא ידע שהם ענבים וחשב שהם זיתים. [ואולי באמת בגמ' שם מדובר על ענבים חמצמצים, וברוך היודע].

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן