שאל את הרב
print
אא

בהקדמת רה"י לח"ג של המשנ"ב בהוצאת איש מצליח מוכיח הרב שבגזרות מתבקשות, אפשר לגזור מדעתנו. ונפשי בשאלתי האם יהיה נכון לומר עפ"ד הירושלמי (ביצה ה,ב) והרמב"ן (פירוש לויקרא כג,כד) והריטב"א (חידושים על ר"ה לב,ב) והחת"ס (ה, השמטות קצ"ה) שהחשמל אסור מטעם שבות דאורייתא שכן הופך את השבת לחול? ואף שראיתי מי שכתב שהרמב"ן הנ"ל אינו להלכה, הלא הביאו מהרי"י אלגזי בארעא דרבנן (סוף הספר רכ"ד), והחיד"א (עין זוכר א,עב), ערוה"ש (רמג,א), שו"ת שמחת כהן (או"ח צ) ועוד רבים.

הרב רזיאל כהן

לא נראו לי דברי כת"ר. הירושלמי והרמב"ן וסייעתם מדברים על דברים שיש בהם עמל וטורח ויגיעה, כ. עו"ש. אבל החשמלמ אדרבא מהותו היא להקל על היגיעה, הייתכן שלעלות במעלית לקומה עשירית יהיה נחשב כיגיעה יותר מהעולה לשם ברגליו ?

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0