Menu
שאל את הרב
print
אא

מה לעשות בשבת במזוזה שנפלה עם נרתיקה ,ומדובר שהמזוזה עדיין בתוך הנרתיק ומתכוון לקובעה לאחר השבת? האם יש למזוזה דין מוקצה כדין כל האביזרים שעומדים להתחבר לקרקע וכפי שפסק בספר לוח המוקצה עמ׳ כ״ג הערה 114, או שיש להתיר להרימה שהרי יש קדושה על המזוזה הקבועה בבית ואינה בטלה לבית להחשב כחלק מהבית, וגם שחוששים דוקא בדבר שהופך להיות חלק מהקיר כמו חלון ודלת של בית, אבל לא בדבר שמדביקים וניתן להוצאה וכפי שמשמע מקובץ אז נדברו חלק ח סימן לח?

הרב שלמה מועלם

מותר להרים מזוזה שנפלה בשבת, ואין עליו דין מוקצה כלל. ואם נפלה מהנרתיק מותר להחזירה לנרתיק בשבת ואין כאן איסור מתקן, עיין בחזון עובדיה ח"ג עמוד י' סעיף ד' 

שאלת המשך:

שאלתי על מזוזה שנפלה עם נרתיקה וכשהמזוזה בתוך נרתיקה על הרצפה. על זה לא דיבר בחזון עובדיה ח״ג . מהסברות המובאות בהערה ד נראה להתיר אבל במקור ששלחתי לרב ספר לוח המוקצה עמוד כג כתוב שמוקצה ואוסר. לכן עדיין אני בספק האם אכן מוקצה או שמותר להתיר להרים מזוזה שבתוך נרתיקה על הרצפה בשבת?

הרב אריאל מימון

בסוף ההערה בחזו"ע שם הביא דברי קובץ "אז נדברו" הנזכר וסיים בדבריו בסתמות, ומשמע שכך דעתו למעשה להקל גם בזה (ואולי נתכוין הרב המשיב הקודם שציין לעיין בחזו"ע 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן