Menu
שאל את הרב
print
אא

קוראים לי יאיר אני בן 20 מחולון. אני מגיע מבית מסורתי פרסי. לפני כמה חודשים השתחררתי מהצבא (סיימתי שירות התנדבותי) וכעת אני מנסה להתחזק בתורה. לפני הצבא הלכתי לשיעורי תורה אך לא שמרתי שבת, לא שמרתי על העיניים על הברית ולא כיבדתי את המצוות כ"אדם דתי". כעת אני שומר שבת, שומר את הברית והעיניים (במידת האפשר), חובש כיפה על הראש, ציציות, תפילין, מתפלל בשבתות שחרית מנחה ערבית, בבוקר משתדל לקרוא תיקון הכללי, תפילת ערבית מתפלל בבית כיחיד ורואה סרטונים של יהדות ברשתות החברתיות. יש לי הרבה תהיות ושאלות בנושאי הלכה מסורת ומנהגים. לפני שהתגייסתי לצבא הייתי הולך לשיעורי תורה עם כמה חברים והרב עצמו היה מאוד נחמד אך הבעיה היא שהוא החמיר יותר מדי ואני כמתחזק לא יכול להחמיר כבר על ההתחלה (אני לא רוצה שהתורה תעיק עליי, תכביד עליי או שתכניס אותי לחרדות כי כבר שמעתי המון הלכות ומחלוקות ושמעתי גם כי יש להיצמד להחלטות של רב אחד). לכן אני מחפש בחולון רב שהוא פחות מחמיר ואוכל להתייעץ איתו לאחר שיבין את המצב שבו אני נמצא. כרגע אני מאוד מדוכא מחוסר הוודאות.

רבני בית ההוראה

ליאיר היקר, אשריך שזכית להתחזק ואתה משתדל לעשות כמה שאתה יכול, ואשריך שאתה מבין שצריך רב אחד שיבין אותך לפי מצבך. אני מכיר בחולון את הרה"ג הרב חיים רבי שליט"א שהוא מחזק מאד ולא מחמיר כלל ומבין כל אדם לפי המצב שלו ואפשר לדבר איתו כל יום בין 13:30 ל – 15:00 בטלפון של המוסדות שלו וכן יש לו שם שיעורים ועוד רבנים שאפשר  לדבר איתם. הטלפון של המוסדות של: 03-5011150

וכן יש לו שיעורים בחולון בכל יום חמישי בשעה 22:00 בביכנ"ס ע"ש חללי צה"ל רחוב המעפילים פינת המצודה (ועכשיו הודיעו שלצורך שיפוצים יתקים בביכנ"ס היכל אליהו רחוב קוגל 10 מול בית יד לבנים) ושיעורים אלו מאד מעודדים ומחזקים כל אדם בכל מצב.

ועוד עיצה אחת איעצך שתיקרא את הספרים של הרב ארוש שליט"א שמקרב את האדם בצורה הכי פשוטה וחזקה לבורא עולם בדרך קלה ושווה לכל נפש ומרן רה"י שליט"א ממליץ הרבה פעמים על ספרים אלו וכתב לאחד שיש בהם את כל הרפואות שבעולם. ותדבר עם בורא עולם שיעזור לך בכל דבר ותזכור תמיד שהוא שומע ואוהב אותך מאד. ויה"ר שה' יכוון אותך לדרך הכי טובה בשבילך ותזכה לעלות ולהתעלות בעבודת ה', אכי"ר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן