יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
יש מנהג להדליק נ"ח מיד לאחר ברכת להדליק ורק לאחר מכן לברך שעשה נסים ושהחיינו. כך מנהג בית אל, רש"ש והרה"ג עובדיה הדאיה זצ"ל, הגם שהבא"ח לא ציין זאת. אם כן יוצא שדוחים ברכת שהחיינו לאחר עשיית המצוה וגם מדוע בקריאת המגילה לא נוהגים כך?
אין הכרח גמור לדמיון, וכל החצי שעה של ההדלקה הרי זה מצוה, והרי הרואה נר חנוכה מברך בודאי אחרי ההדלקה. ועכ”פ כל הפלפול בזה אך למותר, שהעושים כן משום שסוברים שכך הוא על פי הקבלה, ואין זה דומה למגילה, וכל דבר לפי עניינו. אף שכמובן גם על פי הקבלה אין זה מוסכם, וכמו שציינתם לבן איש חי שהיה ענק בקבלה וברך כל ג’ הברכות קודם ההדלקה. וע”ע בשו”ת יצחק ירנן חלק ח’ (סימן כ”ה) באורך.