שיר של יום בראש חודש
אכן כן מנהג תונס וגם מרוקו ועוד לדלג בית יעקב ושיר של יום בראש חודש, אמנם בסידור איש מצליח הביאוהו ע”פ דברי הבא”ח שגם אצלם היה המנהג לדלג והוא שינה את המנהג.
ישנו אברך ספרדי בקהילתנו שכל חודש מפרסם תשובה שיש לשנות מנהגי הספרדים כגון שכולם צריכים ליפול על פניהם בנפילת אפים ולא להסתפק בישיבה בלבד, או שהחזן לא יקריא תיבת יברכך בברכת כהנים, או שיש לשנות הנוסח בברכת השיבה לומר ברחמים בצדק ובמשפט בלי תיבת בחסד (כי כך כתוב בכל הראשונים וסידורים הספרדים הקדומים לפי טענתו), או לא להוריד הטלית כל התפלה כדי שלא להכנס לספק ברכות לדעת הש"ע ואפילו להכנס לבית הכסא עם הטלית גדול. פני הדברים נראים שהוא עוד ימשיך לפרסם תשובות בסגנון הזה. ובכל חודש אברכים אחרים כותבים הערות על מה שכתב והוא גם עונה להם. הרגשת הלב שלי כשראיתי התשובות שאין זה לשם בקשת האמת גרידא (אך אולי אני טועה בזה). השאלה היא כיצד יש להתייחס למצב הזה, האם יש להשיב לו תשובות או שאין להתייחס לדבריו?
איני מכיר אברך זה, מה הוא ומה טיבו. אפשר שמעשיו לש"ש, ולפי דעתו כך צריך לנהוג ולעשות ע"פ הפוסקים והידיעות שלו. לפי דעתי ע"פ העבר במקרים כאלו והדומים להם, לא יעזור ויכוח בעניינים כאלו, כי אין כאן דברים חדשים, והוא ראה וידע את הכל, ואעפ"כ כתב ואמר מה שאמר. ולכן אין להתייחס כי חבל על הזמן והכתיבה, שלא ישתנה כלום. ואם תהיה איזו הלכה חדשה שמצא גילויים חדשים ופוסקים שלא ידענום באיזה אופן מסויים וכיוצא, צריך לשאול פי אחד מהגדולים. אבל דברים אלו שהם דברים שבכל יום והדברים ידועים ומפורסמים לכל. והעולם נוהג עפ"י המקובלים, או גדולים מסויימים, והוא רוצה לנהוג עפ"י פוסקים אחרים הנח לו, ואנחנו נמשיך במנהגנו, שיש לו יסודות חזקים להשען עליהם.