Menu
שאל את הרב
print
אא

נולדתי ב .............. נאמר לי כי נולדתי קטן יחסית, כ 2.1 ק"ג, ודחו את ברית המילה עד לגיל חודש לערך. נימולתי ביפו ככל הידוע לי ע"י מוהל בשם .........והסנדק היה בן דוד של אבא, הסנדק היה אדם שלא זכה לפרי בטן, וייתכן ונשא אישה לא יהודיה. נקראתי על שמו, ........... כבר בינקותי עברתי בעיה, חשבו ש ראשי "גדול", וטיפלו באנטיביוטיקה (?), עד שרופא אמר לאימא שאין צורך. לא זכיתי ללמוד בחינוך דתי. אחרי השירות הצבאי התקרבתי והתחזקתי בלימוד תורה ומצוות בס"ד. כמובן שיש עוד הרבה להתקדם ולהתחזק. נישאתי פעמיים והתגרשתי בגלל שלא הסתדר, ולא זכינו ל פרי בטן. לפני כ 14 שנה עברתי 2 ניתוחי חירום בגב ולפני כ 10 שנים עוד ניתוח חירום באיבר הברית. מאז, לפני כ 14 שנה, מתמודד עם נכות וקשי בהליכה ובהתרוקנות [סליחה מכבודכם]. שאלתי בבקשה, מה דעתכם, היש צורך להחליף / להוסיף שם ? חשבתי על ברית מילה / תיקון ברית מילה,

מרן ראש הישיבה

להוסיף שם חדש ולא להחליף.

תיבדק אצל מוהל שהוא גם רופא מומחה. 

רפו"ש ובשו"ט

שאלת המשך:

1. בעניין "להוסיף שם חדש ולא להחליף." - האם כבוד הרב מוכן לומר מה השם החדש /נוסף, ומה הסדר חדש ראשון או אחרון ? האם כדאי לשנות בתעודת הזהות ? איך מוסיפים, בבית הכנסת ? מתי בבקשה ? 2. "תיבדק אצל מוהל שהוא גם רופא מומחה. " נא המלצת כבוד הרב למוהל ורופא מומחה בבקשה

הרב אדיר כהן

– להוסיף שם עם משמעות טובה (ואם אפשר שיהיה ממקורות טובים), כמו "רפאל או חיים" או שם אחר ואפשר להתייעץ עם הרב אדיר עמרוצי (פל' 0524512510).

ויש כמה שיטות אם לעשותו שם ראשון או אחרון, ומה שמקובל אצלנו בדרך כלל בתור תוספת שם שני. ויש לעשות לו "מי שבירך" בבית הכנסת בעליה לתורה בתוספת השם החדש. וכן יקראו לו על כל פנים מידי פעם (בפרט כשמזכירים שמו במי שבירך ועליה לתורה וכיוצא). ואפשר וכדאי לשנות גם בתעודת זהות, אך אין צריך לטרוח.

– לגבי מוהל מומחה בזה, יש להוועץ עם הרב שלמה מחפוד מבד"צ יורה דעה.

שאלת המשך: שינוי שם

השם שלי באמהרית קשה לביטוי לא רק ע"י צברים אלא גם ע"י אתיופים שזה שפת אם שלהם, ככה שחוץ מההורים שלי אף אחד לא מבטא את השם שלי נכון או קורא לי בשם הנכון שלי, זה או כינוי או עיוות של השם. אז אני מעוניינת לשנות את השם שלי לגפן שזה הפירוש של השם שלי באמהרית. ככה שגם יהיה לי שם יהודי וגם המשמעות של השם שהוריי נתנו לי ישאר.

הרב חנוך הכהן

אפשר להחליף, כמבואר בשו”ת מקור נאמן (ח”ז סי’ אלף תקפ”ח)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן