Menu
שאל את הרב
print
אא

בעליה לתורה נתן לי אבי את השם רחל וכך אני כתובה גם בתעודת הזהות. מאז ועד היום הורי קראו לי בשם רחלי (עם י בסוף) וכך גם כל סביבתי. אני בת 31 כיום. שאלתי היא איך עלי להזכיר את שמי בתפילות לזיווג? רחל או רחלי? וכן, בעניין פסוק לפני אלוקי נצור אחרון בתפילת ש"ע, המתחיל ומסתיים באותיות שמי, כיצד עלי לנהוג ?

 

 

 

הרב אליהו מאדאר

עיקר השם הוא "רחל", ושם רחלי אינו אלא לשון חיבה וכינוי של השם העיקרי, ובמקרים כאלה השם העיקרי הוא הקובע. (ועיין בש"ע אה"ע סי' קכט סעיף טו).

ולכן בתפלה לזיווג ולשאר דברים יש להתפלל רחל בת פלונית, וכן גם לגבי הפסוק שבסוף תפלת שמונה עשרה, אם את רגילה לומר, אבל יש אומרים שאשה א"צ לומר זה, בפרט שעיקר דבר זה אינו דין. ומ"מ יש לדעת שאפשר לומר פסוק שיש בו את השם המלא ממש, ואת ששמך כשם רחל אמנו ע"ה, כדאי להזכיר פסוק שיש בו שם רחל ממש, אבל ליזהר לומר רק פסוק שנזכרה בו לטובה. וכגון: ויזכור אלוקים את רחל, וישמע אליה אלוקים ויפתח את רחמה". ובשורות טובות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן