טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
שלום.שעון שבת מכוון לכבות את הפלטה לאחר סעודת ליל שבת ולהדליק בבוקר. לגבי מאכל יבש ומבושל כל צרכו - מותר להניח על הפלטה בבוקר לפני הדלקת הפלטה או רק לאחר ההדלקה או לא משנה או אסור. השואל אשכנזי.
כשיבש לגמרי מותר. אך אם מניח לאחר ההדלקה צריך היכר כגון לשים על הפלטה מגש נירוסטה וכדו' וע"ז להניח את התבשיל משום שנראה כמבשל. (עיין בהערות איש מצליח על המשנ"ב ח"ג בסוף הספר סי' רנ"ג ס"ג על בה"ל, ועלון בית נאמן מס' 111).
אבל אם מניח קודם ההדלקה אים בזה משום נראה כמבשל דאין בישול בפלטה כבויה, וא"צ היכר. (עיין משנ"ב סי' רנ"ג סקצ"ב). ולאחר שנדלקת כבר התבשיל מונח, ואיסור זה הוא רק בזמן ההנחה. (דאל"כ היה אסור להניח אף מע"ש בלי היכר).
ולעצם השימוש בשעון שבת בפלטה, עיין במבוא למשנ"ב ח"ג בהוצאת הישיבה.