Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלתי באתר לפני בערך חצי שנה האם מותר לעבוד כמפתח אתרים / אפליקציות הרב ענה לי שכול עוד האתר כשר מבחינת צניעות / דעות כפרניות הדבר מותר כרגע השאלה היא הלכה למעשה כיוון שהתקבלתי לעבודה כמפתח בחברת compie ברמת גן מה שמציק לי זה שבת ברור שאותם אתרים / אפליקציות יעבדו בשבת יש לציין כי האתרים / אפליקציות אינם שלי אלא אני רק עובד בחברה כלומר החברה יכולה בהחלטה לבטל עסקה עם לקוח ולי אין שום מילה בעניין ראיתי כבר במקומות דומים שהרב התיר לפתח אתרים שיעבדו בשבת חוץ מאתרים שכותבים שניתן ליצור קשר 24/7 שאלתי היא גם באופן כללי וגם על אתרים שניתן לרכוש בהם / למלאות פרטים יש לציין שהחברה היא מאוד וותיקה בשוק והיא מפתחת אתרים שאין כמותם למשל AI ( אתר של התעשייה האווירית ) או אתר מובליי שכמובן הוא ייחודי בתשובה שהרב התיר הוא ציין שאין לפני עיוור כי יש אתרים אחרים כאלה אז חשבתי שצריך לציין שיש אתרים מסוימים שהם ייחודים יש לציין שניתן להשיג מפתחי אתרים לא יהודים כך שמצדי אין לפני עיוור.

הרב אהרן מאזוז

גם באתרים בעלי מוצרים ייחודיים יש סברות להקל לפתוח (הוזכרו בספר דרך האתרים פרק ג'), אלא שלא כדאי לסמוך עליהן למעשה. ומכל מקום בנדון שלך, שאינך אלא עובד בחברה ואין אתה פותח את האתר בשבת, יש לסמוך עליהן להקל, ובפרט שהמדובר באיסורי דרבנן (מקח וממכר, הקלדת במחשב). ויש בזה עוד סברות להקל בשו"ת יבי"א ח"ב סי' ט"ו. וחלקם נכונות גם בנדון שלנו.

ונקוה שהקב"ה יזמין פרנסתך בנקיות ובריוח.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן