Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלה דחופה באמונה - משפחה לא דתית ולא מסורתית אפילו, שעד היום גם לא צמו בכיפור, מחללים שבת, נידה, ללא כיסוי ראש. התקשו מאוד להיפקד בילדים. איך להסביר שגזרו עליהם הצלחה ב- 2 טיפולי הפריה והם קיבלו 2 ילדים!!? ולהבדיל ומנגד זוג שהם בעלי תשובה הרבה שנים והתחתנו כדתיים - זוג דתיים לכל דבר ועניין, מקיימים כל מצוות נידה, מקווה, עשו כבר כמה טיפולי הפריה- ונכשל. ולמרות הכל כבר יותר מ- 14 שנים לא נפקדים. על פי הטבע והרפואה אין סיכוי להיפקד. ישנה מתיחות מתמדת ביחסים, ולא קיימת אינטימיות יותר. בבקשה עזרה מכם. איך להבין?? האם קיים איזשהו תיקון להיפקד? הזוג כבר לא צעיר...

הרב אליהו מאדאר

“עמקו מחשבותיו יתברך” “אין עוד נביא ולא אתנו יודע עד מה” אין לנו אדם עלי אדמות שיכול להבין ולבאר לנו כל דרכי ה’ יתברך בעולם, אין אף אחד שיכול לפרש כל פעולה ופעולה למה עשה הבורא כך וכך. הרבה מאד תמיהות קושיות ושאלות קשות על דרכי ה’ בעולם, במשך כל הדורות. כמה צדיקים סבלו וסובלים, וכמה רשעים חיו וחיים בטוב, כמה מעשים נוראים שקרו בעולם המעמידים שער האדם ומסמרים אותו כמסמרות, מרוב התמיהה למה, מדוע, איך יתכן, ועוד כאלה.

שאלה זו של צדיק ורע לו רשע וטוב לו, שאלוה גדולי עולם, ומכללם מ שה רבנו, דוד המלך, ירמיה הנביא, חבקוק הנביא, איוב, ועוד. ואין ע”ז תשובה ברורה, והגאון החסיד ר’ בחיי אבן פקודה ז”ל בספרו היקר חובת הלבבות שער הבטחון מאריך ומדבר בענין זה בכמה פנים, וכותב שאין לנו תשובה אחת על כל המקרים, אבל יש כמה תשובות וכתב חלקם, עש”ב. וכדאי ללמוד דבריו בעיקר בשער זה, ובכל הספר בכללותו, מחזק מאד.

וברצוני להוסיף שלא רק שאין אנחנו יודעים תשובות, אלא אי אפשר לנו לדעת תשובות, וכי הנמלה הקטנה יכולה להבין מעשה אדם, הרי המרחק וההבדל ביניהם גדול כ”כ, וזה אף ששניהם נבראו, רק זה נברא עם שכל כזה, וזה עם שכל כזה. על אחת כמה וכמה שאין האין הנברא יכול להבין מעשה הבורא ב”ה, שההבדל ביניהם ענק כ”כ, זה בורא כל העולמות ועשה כל המעשים ויצר כל היצורים, וברא כל בני האדם, ונתן להם שכל חכמה בינה ודעת, וכח לעשות כל הפעולות, וכח להביא ילדים לעולם ועוד ועוד ועוד, והוא ב”ה מחיה את כולם, וכל מה שיש לנו ממנו לבדו, ואין בלעדו. ואילו האדם הוא בריאה אחת קטנה מתוך מליארדי מליארדי ברואים, נתון למקרי הזמן, בא מעפר וסופו לעפר, רמה ותולעה בחייו ק”ו במיתתו, איך יתכן ומסוגל בכלל להבין מעשה ה’ הגדול, אי אפשר, פשוט לא נוכל להבין.

אלא עלינו להתחזק באמונה תמימה ואמיתית ופשוטה, שאם הבורא החליט לעשות כן, זה מה שצריך, וזה מה שמועיל לנו ולטובתינו אם בעוה”ז אם בעוה”ב, זה מה שטוב לנשמתנו, גם אם אין אנו מבינים כיצד, אבל כיון שהוא כ”כ גדול וכ”כ טוב, ומטיב להרבה הרבה אנשים ובעלי חיים, איך יתכן שלא ירצה להטיב לנו ח”ו, אלא ודאי שזו היא טובתינו. וכ”ש כשאנחנו בניו היקרים מקיימים מצוותיו ועושים רצונו, בלי ספק שרצונו להטיב לנו יותר ויותר מאחרים הכופרים בו, ואם אעפ”כ החליט מה שהחליט, כנראה שזו היא הטובה.

ובענין שלכם, אני יודע את הצער, הכאב, התקוה והאכזבה, במשך שנים ארוכות, ורואים אחרים שב”ה הולך להם הכל בסדר בקלות ילד אחר ילד, ואתם עדיין מחכים. הצער נורא והכאב גדול. נכון, ואני משתתף בצערכם ומתפלל עליכם שתפקדו בקרוב. אבל אנא, אל תתיאשו אל תפלו ברוחכים ח”ו. ותחלה דעו, כי אנחנו מכירים כמה זוגות שהרופאים אמרו להם שאין סיכוי, ולבסוף הביאו ילדים בלא טיפול. ויש שחיכו יותר מארבע עשרה שנה, וכמעט שאימצו ילד בלית ברירה, ולבסוף נפקדו פעם ושתים. יש דברים כאלו בעולם. וכעת יצאנו מראש השנה, שבו נפקדו שרה, רחל וחנה. שהיו עקרות שנים רבות, וחנה כתוב במדרש שחיכתה יותר מעשרים שנה והתפילה שלה לה’ יתברך קורעת לב. והנה בסופו של דבר נפקדה לטובה ב”ה. ויש לראות בספר תנא דבי אליהו רבא פרק י”ח דברי אליהו הנביא ע”ה שאומר מפני מה בעלי בתים של ישראל נעצרים הרבה שנים, מפני שהקב”ה אוהב אותם אהבה גמורה ושמח בהן, לפיכך מצרפם כדי שירבו רחמים על בנים וכדאי לקרוא כל הלשון שם. ולידע כי אין מעצור לה’ להושיע, וישועת ה’ כהרף עין.

אמנם יש כמה סגולות, ומסתמא עשיתם הרבה או את כולם. יש סגולה שאומרים שממליץ עליה הגאון ר’ חיים קניבסקי ושאביו זצ”ל המליץ עליה, והיא לילך לבית השונמית הנמצא בכפר הנקרא סולם בצפון קרוב לעפולה (כמדומה), ולהתפלל שם, אבל בעיקר להתחזק בתפילה, באמונה ובתודה לה’ גם על זה, אני יודע שזה קשה מאד, אבל אדרבא כגודל הקושי, גודל הנסיון, שמא זה מה שרוצה ה’ יתברך לראות כעת, שעם כל הקושי, אין אנחנו מאבדים את האמונה. וסמוכים על רחמיו יתברך, ויודעים שהכל תלוי רק בידים שלו, ורק בידיו הוא. ומתוך האמונה והבטחון בו תבוא הישועה. ויה”ר שתפקדו בקרוב בזרע קדש של קיימא, ונתבשר בשורות טובות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן