Menu
שאל את הרב
print
אא

שמעתי מחכם אחד שבמשחות שיניים כיום מעורב בהם חומרים שאסורים באכילה כמו שומן מן החי ולכן אמר שחייבים הכשר. במידה ונתון זה נכון, האם יש חיוב לקנות רק עם הכשר שהרי בפסח התירו להשתמש במשחת שיניים עם חמץ (כמו אורל"צ ח"ג פרק ח, ו וחוט שני פסח עמ' צה וכך משמע מילקו"י פסח ח"ב עמ' רכה ורלג) ועוד ביביע אומר ח"ח יו"ד יא התיר ג'לטין מעורות או מעצמות רכים (סחוס) של בהמות נבלות וטרפות, או מבהמות טמאות כיון שנהפכים לכעץ בעלמא.

הרב רזיאל כהן

– החכם הנ"ל צודק במציאות, וגם בהלכה.

– החומר הבעייתי במשחת שיניים הוא הגלצירין (חומר ממתיק), ויש בו שלשה סוגים, 1. גלצירין המופק מנפט – ובו אין בעיה כלל. 2. גלצירין המופק משומן בתהליך שפוגם אותו- ובזה יש מחלוקת (כעין המחלוקת שצינת לגבי ג'לטין). 3. גלצירין המופק משומן ללא תהליך פגימה – וזה אסור לכל הדעות.

לגבי משחת שיניים בפסח, דעת מרן ראש הישיבה שליט"א  שטעונה הכשר לפסח, והסיבה מחשש שמא יבלע ממנו מעט בכוונת הנאה. לגבי הגלצירין החשש חמור יותר, ולכן באופן כללי אין להתי למעשה משחה ללא הכשר, אלא במקרים מסויימים מאד, שלא ראוי לפרטם כאן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן