Menu
שאל את הרב
print
אא

לבישת חליפה בתפילה עד כה היו חרוטים על לוח לבי דברי מרן רה"י נר"ו בשם יפה ללב ח"א (סי' צא ס"ו) שכשיש טלית א"צ ללבוש חליפה. כעת פתחתי את היפה ללב ואני רואה שאין זה פשוט בהבנת דבריו, שהרי כל מה שכתב הוא שכוונת מרן והרמב"ם שכתבו 'דרך החכמים ותלמידיהם שלא יתפללו אלא כשהם עטופים' היא על טלית ולא על חליפה. ולפי זה יוצא חומרא, שבכל התפילות יש לת"ח להתעטף בטלית (ולא כתב שחליפה במקום טלית), והקולא (שאין צורך בחליפה) אינה מוכרחת, שאם מרן והרמב"ם לא דיברו כלל בחליפה, מניין לנו לפטור זאת למי שאינו הולך לאירוע מכובד בלי זה (והחס"ל ונוהג כצאן יוסף דיברו במי שאינו רגיל בכך)? ובעניין זה ברצוני לשאול על מנהג הישיבה: האם גם בשבת (שיש טלית ואין תפלין) אין לובשים חליפה?

הרב אדיר כהן

בעיקר דברי החס"ל שסמך עליו מרן רה"י, ע"ע בספרו שו"ת בית נאמן חלק א' (סי' ט') מה שביאר בזה, שעדיף לעשות כך מאשר לעמוד לפני המלך כשיד אחת עם שרוול ויד אחת מחוץ לשרוול. ע"ש. ובזמן שלא רגילים ללבוש את חליפת הטלית, דהיינו במנחה וערבית, לובשים חליפה אחרת.

לענין שבת, אף שמן הדין אם טלית נחשבת חליפה הוא גם בשבת, מ"מ יש ענין להחמיר לשים חליפה (רק בשחרית של חול אם משאיר שרוול בחוץ, לדעת מו"ר עדיף שיהיה בלי חליפה), ולכן בשבת שאין תפילין, רוב בני הישיבה משתדלים לשים חליפה ועליה טלית. וכן מרן ראש הישיבה נר"ו נוהג כן (אלא שלעתים משאיר רק את הטלית מפני החום, לפי הענין). כפי שרואות עינינו. וכן נכון לנהוג. אך כובע לא שמים, אחר שמכסים ראש בטלית.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן