Menu
שאל את הרב
print
אא

כהן שסובר שמותר לכהנים להיכנס לקברי צדיקים, בטענה שכתוב בזוהר שצדיקים אינם מטמאים ולא שבקינן דברי הזוהר מפני דברי הפוסקים, ועוד שלדעת הראב"ד אין איסור על הכהנים להיטמא כלל בזה"ז, ובצירוף שכהני זמננו הם כהני חזקה, ועפ"ז עושה מעשה ונכנס לקבר רמבה"נ ורשב"י, האם מותר לכהן כזה לעלות לדוכן?

הרב אדיר כהן

אף שהעיקר להלכה לאסור בזה, שכן דעת רוב הראשונים וכן נראה מהשולחן ערוך. ובזוה"ק לא כתוב בפירוש היפך זה (רק בגיליון הזוהר). וכן רבים מגדולי המקובלים תפסו לאסור בזה, ובראשם המקובל האלוקי הכהן הגדול מהר"ר שאול דוויק זצ"ל (עיין בשו"ת בכורי יעקב זריהן סי' כ'). ויש להבהיר לכהן זה את זה, מכל מקום אם לא ישמע לנו, יש להעלים עין ולתת לו לעלות לדוכן, אחר שסוף סוף יש כאלה שמקילים, בפרט לציון רשב"י שיש הטוענים שנעשה באופן המותר לכהנים (עיין בשו"ת מנחת יצחק ליקוטי תשובות סי' קכ"ט ועוד). אף שגם בזה העיקר להחמיר למי שאין לו מסורת ברורה של היתר (כמו שהארכנו בס"ד בקונטרס אראלי מעלה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן