איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
אני אברך ספרדי בכולל בצפון ולמדתי את הוסגיא של עליה להר הבית בזמן הזה. ועולה מתוך המקורות שיש מסורת מאוד עתיקה שאבן השתיה נמצאת בכיפת הסלע. ואם כן ניתן לעלות למקומות המותרים לאחר טבילה כדין (כמו טבילת נדה במקווה כשר מה"ת כמובן). האם מותר לי לעלות עם תלמידי חכמים הבקיאים בהלכות אלו והיודעים היטב עד היכן מותר להכנס, ומהיכן כבר אסור להכנס לטמאי מתים?
לדעת מו"ר מרן ראש הישיבה נר"ו אין להעלות להר הבית מכמה חששות הן מחמת שיש בזה כמה דעות, והן מחמת שיש חשש שילמדו אחרים להכנס גם בלי טבילה והן מחמת חשש שיעלה את חמת הגויים, וע"ע לו במאמרו בירחון אור תורה (טבת סי' מ"ח ושבט סי' ס' התשע"ו ) ובספרו מקור נאמן ח"ב (סימן תתקנ"א)