כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
ראשית תודה לרב אדיר כהן על תשובתו ( לגבי מקום הנחת תפילין של ראש), ורציתי לשאול גם לגבי מקום הנחת תפילין של יד והשאלה היא כך : כידוע לפי שיטת מרן השולחן ערוך מותר להניח את התפילין של יד רק על מקום החצי התחתון של הקיבורת ולעומתו הגר"א חולק ומתיר להניח על כל מקום הקיבורת, והשאלה שלי היא האם אפשר להניח רוב התפילין של יד על החצי התחתון של הקיבורת ולהסתמך על הכלל "רובו ככולו" ועל ידי זה לצאת ידי חובה גם לפי שיטת מרן השולחן ערוך ולא רק לפי שיטת הגר"א? ( חשוב לי לציין שאת השאלה הקודמת שלי שאלתי על תפילין של ראש שרובו מונח על מקום צמיחת השיער ומקצתו יורד למצח והרב אדיר כהן אמר שאפשר להסתמך על הכלל "רובו ככולו" כשאין אפשרות להניח את כל הבית של התפילין על מקום צמיחת השיער , ועכשיו אני שואל גם לגבי התפילין של היד , חשוב לי להדגיש שרו התפילין שמיוצרות היום הן גדולות מידיי ( שישה וחצי סנטימטר , ושל חב"ד אפילו יותר) ואין אפשרות להניחן בדיוק על החצי התחתון של הקיבורת בגלל שהקיבורת אצל רוב האנשים היא 13 סנטימטרים וגודל הבית של התפילין הוא שווה בדיוק לחצי של הקיבורת )והן תמיד זזות )
בתפילין של יד הדבר יותר קל, כי אין ברור שמרן לא מתיר יותר מחצי, עיין בשו"ת ויברך יעקב חלק א' (סי' א' – ג').