Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלתי היא כתוב שבדורו של רשב"י לא היה קשת בענן שלא היה דור זכאי כמותו(שדור שלא תראה קשת בענן יבוא משיח) אזי מדוע לא בא המשיח? אם אפשר תירוץ שמובא בספרים ? שנית איך מדובר על כזה דור זכאי הרי בדורו של רשב"י לא הייתה לעם ישראל לא חירות רוחני ולא גשמי תחת הרודנות של הרומיאים ימח שמם. אזי איך משבחים דור זה ואם הייתה רמתו הרוחנית גבוה ומדוע לא זכו לחירות מסויימת לפחות ?

רבני בית ההוראה

א. בגמרא בעבודה זרה דף ט' ע"א אמרו: תנא דבי אליהו, ששת אלפים שנה הוי העולם. שני אלפים תוהו, שני אלפים תורה, (בלא ימות המשיח. רש"י), שני אלפים ימות המשיח. ובכן רשב"י היה לפני שהתחילו האלפיים הראויים לימות המשיח.

ב. מ"ש איך מדובר על דור זכאי, והרי לא היתה להם חירות וכו'. לא הבנתי, והרי אמרו חז"ל (ברכות ה' ע"ב) אחד המרבה ואחד הממעיט וכו'.

ג. ומ"ש מדוע לא זכו לחירות וכו'. מסופר סיפור חסידי על אחד שהיה עמל לפרנסתו ובקושי מצא זמן ללמוד, ואמר לרבו אילו היה לי פרנסה בריוח יכולתי ללמוד יותר, אמר לו רבו מי אמר לך שהקב"ה חפץ בלימוד שלך, אולי הוא חפץ יותר בטירחה ובמאמץ שלך להתפרנס.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן