שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרבנים קצרה דעתי מלהבין מה שכתב הגאון ראש הישיבה בספר דרכי העיון (עמוד ט) שכתב שיש הבדל בין אלמא לאלמה וכתב שם אלמה פירושו אם כן למה וכתב שלא הבחין בזה בעל התורה לשמה בסימן תי והרי התורה לשמה בסימן הנזכר באמת כתב שאלמא יכול להתפרש הא למה והביא ראיה מספר הליכות עולם שער ב פרק א שכתב שם בהדיא שאלמא יכול להתפרש בתור למה לצערי אין בידי הספר הליכות עולם כרגע אבל כמדומני שהביא ראיה ממסכת גיטין בדף ה עמוד א ובאמת שבגמרא שלנו בגיטין כתוב אלמה אבל בכל זאת לא זכיתי להבין מה הוקשה לגאון ראש הישיבה שהרי הראיה של התורה לשמה עומדת עדיין מהספר הליכות עולם בשער הנזכר שכתב בהדיא שאלמא יכול להתפרש בתור למה וא"כ כוונת התורה לשמה שאין ראיה ממה שכתב האב בית דין כי יש לפרש כוונתו על דרך שכתב בהליכות עולם ואפילו אם גרסתנו בגמרא לא כמו שכתוב בהליכות עולם הראיה מההליכות עולם אשמח שתאירו את עיני ואגב אגיד שכנראה נפלה טעת סופר בספר הקדוש דרכי העיון בעמוד נג אות כד כתוב שם וכן דיבור רש"י בפרשת וישב (ל"ז י"א )ע"כ וזה אינו אלא בפסוק י"ח תודה רבה מראש

הרב אדיר כהן

בספר הליכות עולם נפלת ט"ס וצ"ל בה' ועל כורחינו לומר כן. וראה במאמרו של מו"ר ראש הישיבה שליט"א באור תורה (תשרי התשל"ו עמ' קס"ה)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0