יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
מדוע שהרב ניסים כהן זצ"ל היה אומר בישיבה הלל ביום העצמאות בצד (על אף שלא עורר רעש ומחלוקת כדרכי רבותינו) אין משום כך פרישה מן הציבור?
כל שיש לו טעם נכון אין בזה משום לא ישב בין העומדים כמ"ש החידא בטוב עין (סי' יא), וע"ע בספר מקור נאמן ח"א (סי' רי"ג) ובשו"ת ויען הכהן ח"א (סי' ז' הערה א'). וכל שכן בזה שכולם עומדים, אלו אומרים תחנון והוא אומר הלל (בלי ברכה) בלחש, שפיר דמי. וה"ה להיפך שבמקום שאומרים הלל יכולים הסוברים לומר תחנון לעשות כן בצינעא, והעיקר לא להרעיש, כי לא ברעש ה', והאמת והשלום אהבו.