Menu
שאל את הרב
print
אא

רצוני להבין את סברת הרב עובדיה זצוק"ל שבענין הליכה עם ציצית בחוץ כתב ביחוה דעת ח"ב סימן א, שאנו הולכים בענינים כאלו אחרי הקבלה, ואילו לעניין הנחת תפילין של רש"י ור"ת יחד, וכן לעניין לכוון ששניהם אמת כתב שאין ללכת אחרי הקבלה אלא אחרי הפשט. אמנם ראיתי כותבים שבענייני תפילה הולכים אחר הקבלה, אבל למה ציצית יותר שייכת לתפילה יותר מתפילין? ושאלה שנייה: למה בענין ברכת מעין שבע בליל פסח שחל בשבת, כתב הרב שהולכים אחרי הגמ' ולא אחרי הקבלה, וכל שכן כשהמקובלים חולקים ביניהם, אך לעניין ציצית בחוץ הביא שלפי דעת מרן הציצית בחוץ, ובין המקובלים יש שאמרו שעכ"פ החוטים בחוץ [הלבוש השל"ה, והגר"ז הברית כהונה ועוד כמ"ש ביחוה דעת שם בהערה] ויש שאמרו שהחוטים מכוסים. והרי זה כמו ברכת מעין שבע הנ"ל? ואדרבה מעין שבע יותר שייכת מציצית - לעניין התפילה שהולכים אחר הקבלה?

הרב אדיר כהן

שהולכים בתפלה אחרי הקבלה, זה לא כלל ברור ומוחלט, אלא במאי דנהוג נהוג ובמאי דלא נהוג לא נהוג. ויש כמה דברים גם בתפלה עצמה שלא עושים כהאר"י. וכל שכן לענין ברכת מעין שבע בפסח שחל בשבת שיש הסוברים שעל פי האר"י אין לאמרה (וכן דעת החיד"א ועוד), ומצד שני רבים מהמקובלים סוברים שאף הרש"ש שסבר לאמרה, לא דיבר אלא על דרך הפשט, ולא שצריך לאמרה ע"פ הקבלה. וע"ע באורך בתשובה אחרת שפורסמה באתר של הישיבה לפני פסח האחרון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן